A Google Classroomon keresztüli teszthasználat hatása a kémia tanítás-tanulás folyamataira
Két kisiskolában (8. és 10. évfolyamon) végzett empirikus vizsgálat a kémia tantárgy tanítás-tanulás folyamatai közben
DOI:
https://doi.org/10.56665/PADIPE.2023.1.2Kulcsszavak:
digital pedagogy, Google classroom tests, creative science pedagogy, paper-based and digital subjective creationAbsztrakt
A pandémia alatti távoktatás új kihívást jelentett a közoktatásban, amely jelentősen befolyásolta a pedagógus-diák-tananyag viszonyrendszerben érvényesülő tanítás-tanulás folyamatait. A kontakt tanórákra történő visszatérés során a Google Classroom platform részelemeinek alkalmazásával lehetőség nyílt a kémiatanításhoz rendelkezésre álló idő hatékonyabb kihasználására. Így hangsúlyosabbá válhatott az empirikus ismeretátadás, a házi feladattal történő begyakorlás, az önálló rendszerezés, a tesztekkel megvalósuló számonkérés és témazáró dolgozatra készülés, valamint az alkotáson keresztüli tanulás megjelenése is.
Ebben az írásban egy megoldási lehetőség és annak nem reprezentatív empirikus vizsgálata került leírásra, amelynek eredményit összegezve választ kapunk arra a felvetésre, hogy a Google Classroomon keresztüli teszthasználat milyen hatással volt a kémia tanítás-tanulás folyamataira két zalai kisiskolában.
Hivatkozások
Fernengel András: A kémia tantárgy helyzete és fejlesztési feladatai = Új Pedagógiai Szemle 2002. szeptember. 68-82. p. https://epa.oszk.hu/00000/00035/00063/2002-09-hk-Fernengel-Kemia.html Letöltés: 2023. 09. 12.
Kimmel Magdolna (2007): Az E – portfólió: Science fiction vagy realitás = Pedagógusképzés. 4. sz. 5-22. p.
Kiss Albert: (2011) Alkottató természettudományi pedagógia az általános iskolában – módszertani lehetőségek útmutatója. Zalabér, Zalabéri Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Óvoda, Tehetségpont.
Kiss Albert (2010): Tudományos diákkör az általános iskolákban. A diákkör létrehozása és működtetése. Zalabér.
Magyari Beck István: Mi a kreatológia? = Egyetemi Szemle, 1985. 2.sz.
Zsolnai József (1996): Bevezetés a pedagógiai gondolkodásba. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.