Értékközvetítő szemléletű digitális tananyag fejlesztése

Szerzők

  • Lehel-Bérdi Alexandra Réka Mindszenty József Római Katolikus Óvoda és Nyelvoktató Német Nemzetiségi Általános Iskola

DOI:

https://doi.org/10.56665/PADIPE.2023.3

Kulcsszavak:

alternatív pedagógia, értékközvetítő és képességfejlesztő program, német, mint idegennyelv, digitális kompetencia, digitális tananyag

Absztrakt

A mai világ számos kérdést vet fel azzal kapcsolatban, hogy milyennek is kellene lennie a 21. századi iskolának,
melyik forma, intézmény felelne meg legjobban diákoknak és tanároknak egyaránt. Számos reform – illetve alternatív pedagógia irányzat igyekezett megújítani a tradicionális oktatást. Közülük az egyik Zsolnai József volt, aki az 1980-as években dolgozta ki az Értékközvetítő és képességfejlesztő programot. A publikációban bemutatásra kerülnek az Értékközvetítő és képességfejlesztő program legmeghatározóbb elemei, valamint egy saját készítésű online tananyag, ami az Értékközvetítő és képességfejlesztő program alapján jött létre. A tananyag a 4. évfolyamra, azon belül pedig a német, mint idegennyelv tantárgyra lett kidolgozva, „Német ünnepek a tanév során” címmel. A munkaanyagot német nyelvtanárok oldották meg, töltötték ki, majd ezután mindnyájan értékelhették is egy kérdőív alapján. A reflexióban az ezekből levont következtetések lettek összegezve. Az online tananyag célja az volt, hogy az Értékközvetítő és képességfejlesztő program mentén megalkotott kurzus segítségével fejlesztve legyenek a 4. évfolyamos tanulók digitális és idegennyelvi kompetenciái, valamint a tanulók elkezdhessenek megismerkedni a digitális tanulás adta lehetőségekkel.

Hivatkozások

Csík Endre (1994): Zsolnai programok = Iskolakultúra, 10. sz. 31-38. p.

ÉKP Kerettanterv. Német nyelv. 4. évfolyam. (2013). Pápa, Értékközvetítő és Képességfejlesztő Program Országos Központja.

ÉKP kerettanterv (2013). Pápa, Értékközvetítő és Képességfejlesztő Program Országos Központja.

Eleni, Zoe (2020): LMS vs CMS: What’s the difference? https://www.talentlms.com/blog/a-comparison-between-lms-and-cms/

Freund Tamás(2008): Az önzés és az elmagányosodott ember. Koinóia, 15. évf. 12. sz. 1502-1507. p.

https://epa.oszk.hu/02500/02501/00020/pdf/EPA02501_Koinonia_2008_1491-1510.pdf Letöltés dátuma: 2023. 04. 06.

Hülber Lászla–Lévai Dóra–Ollé János (2015): Út az új generációs digitális tankönyvek megvalósításához =

Könyv és Nevelés, 17. évf. 1. sz. 67-89. p. Letöltés dátuma: 2023.04.07., forrás: https://folyoiratok.oh.gov.hu/konyv-es-neveles/ut-az-uj-generacios-digitalis-tankonyvek-megvalositasahoz

Jámbor Erzsébet–Márky Vilmos(2010): Értékközvetítő és Képességfejlesztő Program. 35-48. p. In. Balogh Klára–

Ciha Réka–Dávidné Csontos Hedvig et al: Pedagógiai rendszerek. Budapest, Educatio. https://docplayer.hu/1686974-

Osszegzes-az-osszegyujtott-komplex-pedagogiai-rendszer-tartalmu-jo-gyakorlatok-cimu-tanulmanyrol.html

Olláry-Knoll Ildikó (2016): Az Értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia innovatív törekvései és értékállósága = Iskolakultúra, 26 évf. 7-8. sz. 87-92, 94-96. p. http://misc.bibl.u-szeged.hu/45461/1/iskolakultura_2016_007_008.pdf Letöltés dátuma: 2023.04.06.

Zsolnai József az alkotó pedagógus (2011). Irodalmi Jelen https://www.irodalmijelen.hu/05242013-1418/zsolnai-jozsef-az-alkoto-pedagogus Letöltés dátuma: 2023.04.05.,

Zsolnai József (2002): Vesszőfutásom a pedagógiáért. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.

Zsolnai József (1996): A pedagógia új rendszere címszavakban. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.

Zsolnai József (1995): Az értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia. Budapest, ÉKP Központ, Holnap Kft., Tárogató Kiadó.

Zsolnai József (1995): Az értékközvetítő és képességfejlesztő program és pedagógia. Veszprém, Pannon Egyetem Zsolnai József Archívum.

Zsolnai József (1986). Egy gyakorlatközeli pedagógia. Budapest, Oktatáskutató Intézet.

Zsolnai József – Zsolnai László (1987): Mi a baj a pedagógiával? Budapest, Tankönyvkiadó.

##submission.downloads##

Megjelent

2024-01-05

Folyóirat szám

Rovat

Jó gyakorlat