A-MI-re számíthatsz

Projekt a projektben. Digitális Témahétre készült projekt

Szerzők

  • Krepsz-Kapai Bernadett Zalaapáti Gábor Áron Általános Iskola

DOI:

https://doi.org/10.56665/PADIPE.2024.1-2.4

Kulcsszavak:

MI, oktatás, MI használata, projekt, kritikus gondolkodás

Absztrakt

A mesterséges intelligencia nagyon sok kérdést vet fel. „Az emberek általában a két végletet képviselik: vagy félnek tőle (elveszi a munkánkat, öntudatra ébred stb.), vagy az AI-t tartják a megoldásnak a világ minden problémájára. Természetesen, az igazság valahol e kettő között található.” A Mesterséges Intelligencia témaköre konkrétan napról-napra változik. Napjainkban központi helyet foglal el a MI az oktatásban is. Felmerülhet bennünk a kérdés: Merjük használni? Tudják a gyerekek jól használni? Ismerik? Mindent tud a MI, mindig bízhatunk benne? A projektben elsődlegesen a diákok megismerik a mesterséges intelligencia alapjait és az AI etikai kérdéseit. Példákon keresztül megvizsgáljuk a használhatóságát, lehetőségeit, hallucinációit, környezetszennyezését. A diákok képesek lesznek projekteken dolgozni, amelyekben AI alapú eszközöket alkalmaznak. Ezen kívül képesek lesznek kritikusan gondolkodni a mesterséges intelligencia használatáról és annak hatásáról az oktatásra, a hétköznapi életre. Fontos időben elkezdeni és megtanítani a gyerekeknek, hogy hogyan tudják biztonságosan, sokrétűen és hatékonyan használni a mesterséges intelligenciát. És a válaszok, amik készen vannak, nem biztos, hogy mindig jók. A kritikus gondolkodás mindig velünk kell, hogy legyen. Meg kell tanulni, mikor kell elővenni az AI-t és mikor nem. Meg kell tanulni mikor kell bevonni a feladatok végrehajtásába, mint eszköz vagy mint a csoport egyik tagja.

Hivatkozások

Benedek Judit et al (2022). Projektpedagógia digitális eszközökkel. Budapest, Digitális Jólét Nonprofit Kft. https://www.calameo.com/read/00488995432127b35fcba Utolsó hozzáférés: 2024. 10. 21.

Letöltések

Megjelent

2025-01-28

Folyóirat szám

Rovat

Jó gyakorlat