Játékosítás irodalomórán

Janus Pannonius pályaképe kapcsán

Szerzők

  • Paksi László VSZC Jendrassik-Venesz Technikum Veszprém

DOI:

https://doi.org/10.56665/PADIPE.2021.2.2

Absztrakt

A játékosítás lehetőséget teremt arra, hogy a tanórákon a tanulók differenciáltan, egyéni tanulási utakat találva juthatnak el a tanulási célhoz. Ehhez különböző játékelemeket használunk fel, amelyeket beépítünk a tanulási folyamatba, így a tanulók az általuk játszott játékok egyes elemeit más környezetben is kipróbálhatják. A játékosításra minden tantárgy keretében lehetőségünk van, ezzel is élményszerűbbé téve a tananyag feldolgozását, elsajátítását.

Hivatkozások

Domonkos Péter (2000): Irodalom I, Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó

Fromann Richárd (2013): Gamification – épülőben a Homo Ludens társadalma? http://jatekoslet.hu/letoltes/publikaciok-gamification.pdf (2021.12.05.)

Fromann Richárd – Damsa Andrei (2016): A gamifikáció (játékosítás) motivációs eszköztára az oktatásban. Új Pedagógiai Szemle. 3-4. p. 76-81.

Kapp, M. Karl (2012): The Gamification of Learning and Instruction: Gamebased Methods and Strategies for Training and Education, San Francisco, Wiley

Kaszmán-Saróka Lilána (2020): A játékosítás megjelenése az iskolában. https://edubox.sk/2020/12/09/a-jatekositas-megjelenese-az-oktatasban/ (2021.12.04.)

Kovács Tamás – Várallyai László (2018): Gamifikáció, avagy a játékosítás szerepe napjainkban. International Journal of Engineering and Management Sciences, 3. p. 171-180.

Mohácsy Károly (2015): Irodalmi szöveggyűjtemény 9. Budapest: Krónika Nova

Nagy Szabolcs – Molnárné Konyha Csilla (2019): A játékosítás (gamifikation) mint a digitális oktatási innováció egyik eszköze. Marketing & Menedzsment. 2. p. 55-68.

Pelling, Nick (2011): The (Short) Prehistory of “Gamification”, https://nanodome.wordpress.com/2011/08/09/the-short-prehistory-of-gamification/ (2021.12.08.)

Pethőné Nagy Csilla (2011): Irodalom 9. II. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó

Prievara Tibor (2015): A 21. századi tanár. Budapest: Neteducatio Kft.

Prievara Tibor – Nádori Gergely (2018): A 21. századi iskola. Kézikönyv az iskola digitális transzformációjához. Budapest: k.n.

Zichermann, G. – Cunningham, C. (2011): Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps. O’Reilly Media Inc., Sebastopol.

##submission.downloads##

Megjelent

2022-02-11 — Frissítve ekkor: 2023-01-17

Verziók

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmány