Digitális transzformáció a Gödöllői Török Ignác Gimnáziumban
DOI:
https://doi.org/10.56665/PADIPE.2021.2.3Kulcsszavak:
GTIG, innováció, digitális transzformációAbsztrakt
A Gödöllői Török Ignác Gimnázium a különféle középiskolai rangsorok alapján eredményes gimnázium, de ezt az eredményességet csak az oktatási és pedagógiai kultúránk folyamatos megújításával tudjuk megtartani és fejleszteni. Fontos számunkra, hogy a diákokat tanulásra ösztönözzük és ezt úgy tudjuk leginkább elérni, ha az oktatási módszereinket közelítjük a nálunk tanuló generációk igényeihez és a társadalmi elvárásokhoz, vagyis az oktatási körülményeket 21. századivá tesszük. Megújulásunk egyik fontos alappillére az a törekvés, hogy a digitális módszereket és eszközöket tudatosan és tervezett módon építjük be pedagógiai gyakorlatunkba, úgy, hogy a digitális pedagógiának mindig legyen hozzáadott értéke a tanulási folyamatban. Ez a digitális transzformációs folyamat intézményünkben egy angliai tanulmányút hatására, alulról jövő kezdeményezésként indult el. Cikkünkben gimnáziumunk digitális átállásnak útját mutatjuk be az ötlet megszületésétől a jelenlegi állapotig, vagyis az intézményi szintű digitális átállás fázisáig. E hosszú folyamat nem jöhetett volna létre intézményünk digitális munkacsoportja nélkül, amely nemcsak digitális fejlesztési tervet készített, hanem egy támogató csoportot is felállított a kollégák, diákok és szülők segítésére, digitális képzésére. A folyamat alapja az állandó visszacsatolás, amely kérdőíves felmérések adatainak elemzésből és ezek alapján az újabb fejlesztési irányok kijelöléséből áll. A megváltozott tanulási környezet tapasztalataink szerint inspirálóan hat diákjainkra, és ezt kérdőíves felméréseink is alátámasztják. A digitális technológiával támogatott oktatás tanáraink körében is egyre népszerűbb, és ez újabb fejezetet nyitott gimnáziumunk digitális transzformációjának történetében: 2021 őszén csatlakozhattunk a Microsoft Innovatív Iskola Programhoz, amelynek keretén belül szakszerű segítséget kapunk az intézmény teljes digitális átalakításához, és hosszú távon akár digitális pedagógiai bemutatóiskolává is válhatunk.
##submission.downloads##
Megjelent
Verziók
- 2023-01-17 (2)
- 2022-02-16 (1)