Tanulj, vegyél részt, teljesíts: A TOTARA rendszer Learn, Engage, Perform platformjai és a digitális HR ökoszisztéma

Szerzők

  • Orbán Zsolt Budapesti Corvinus Egyetem
  • Nagy Vitéz Budapesti Corvinus Egyetem
  • Matolcsy Zoltán SKOLL Learning Technologies Kft.

DOI:

https://doi.org/10.56665/PADIPE.2022.2.2

Kulcsszavak:

e-learning, képzésmenedzsment rendszer, onboarding

Absztrakt

A Totara egy nagy szervezetekre szabott képzésmenedzsment rendszer, ami a Moodle rendszer e-learning eszköztárára alapoz, annak logikáját és felépítését használja, ugyanakkor kiegészíti azokat képzésszervező- és tudásmenedzsment funkciókkal, melyekkel az e-tanulás mellett megvalósítható a jelenléti képzések menedzselése, kezelhető a munkavállalók egyéni képzési előrehaladása és teljesítményértékelése is. A Totara 13 megjelenése óta a fejlesztői csapat szétválasztotta és kibővítette a korábban egyben kezelt területeket: a tanulással és képzésszervezéssel kapcsolatos platform Learn, a teljesítményértékelési funkciók Perform, a korábban Social nevű munkahelyi közösségi platform pedig Engage néven működik tovább önállóan és együttesen is előfizethető termékekként. A három megoldás együttes használat esetén a felhasználóknak egységes, integrált rendszerként funkcionál. Az újítás nem csak átnevezést jelent, a platformok jelentősen kibővítik a korábbi teljesítményértékelési és közösségi funkciókat, ezáltal a Totara a képzésmenedzsmenten túl a HR terület egyéb pilléreit is képes digitális megoldásokkal hatékonyabbá tenni. Tanulmányunkban bemutatjuk a három platform újdonságait, egymásra épülését és megosztunk néhány jó gyakorlatot és tanulságot, melyeket vállalati bevezetési projektekből szereztünk a rendszerekkel kapcsolatban.

Hivatkozások

ABBAS, Z. – UMER, M. – ODEH, M. – MCCLATCHEY, R. – ALI, A. – FAROOQ, A. (2005): A semantic grid-based e-learning framework (SELF). In Cluster Computing and the Grid, 2005. CCGrid 2005. IEEE International Symposium on (Vol. 1, pp. 11-18). IEEE.

APARICIO, M. – BACAO, F. – OLIVEIRA, T. (2016): An e-Learning Theoretical Framework. Educational Technology & Society, 19 (1), 292-307.

BASAK, S. K. – WOTTO M., – BÉLANGER, P. (2018): E-learning, M-learning and D-learning: Conceptual definition and comparative analysis. E-Learning and Digital Media. 2018; 15(4), pp. 191-216.

GOVINDASAMY, T. (2001): Successful implementation of e-Learning: Pedagogical considerations. The Internet and Higher Education, Volume 4, Issues 3–4, pp. 287-299.

GURI-ROSENBLIT, S. – GROS, B. (2011): E-learning: Confusing terminology, research gaps and inherent challenges. International Journal of E-Learning & Distance Education, 25(1).

HENRY, P. (2001): E-learning technology, content and services. Education+ Training, 43(4/5), 249-255.

HERRINGTON, J. – OLIVER, R. (2000): An instructional design framework for authentic learning environments. Educational technology research and development, 48(3), 23-48.

KHAN, B. (2005): Learning features in an open, flexible and distributed environment. AACE Journal, 13(2), 137-153.

LATOUR, B. (2005): Reassembling the Social: An Introduction to Actor-Network-Theory. Oxford, Oxford University Press.

MOORE, J. L. – DICKSON-Deane, C. – GALYEN, K. (2011): e-Learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same? The Internet and Higher Education, Volume 14, Issue 2, March 2011, pp. 129-135.

NAGY Vitéz (2016): E-learning ABC. Vezetéstudomány = Budapest Management Review, 47(12), 6-15.

NAGY Vitéz (2020): E-learning értékelési módszerek. Ph.D. értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Infokommunikációs Tanszék.

ORBÁN Zsolt (2015): E-learning tananyag lehetőségek és a videós módszertan felhasználása. In: Námesztovszki Zsolt – Vinkó Attila (szerk.): XXI. Multimédia az oktatásban és II. IKT az oktatásban konferencia, 2015. május 22-23, pp. 249-254. Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka, Szerbia.

ORBÁN Zsolt (2020): Moodle e-learning keretrendszer (LMS). Elérhetőség: https://skoll.hu/moodle-lmselearning-keretrendszer-bevezetes/ Letöltve: 2020.12.20.

ORBÁN Zsolt (2021): E-learning projektek sikertényezői. Az e-learning megoldások actor-network theory elemézse. Ph.D értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem, Infokommunikációs Tanszék.

POCSAROVSZKY Károly – ORBÁN Zsolt – FÜLEKI Dániel (2009): Az IKT alapú oktatás lehetőségeinek és realizálható előnyeinek elemzése: Útmutató a tanulói laptop intézményi beszerzéséhez és alkalmazásához. Apertus Közalapítvány, Budapest.

RODRIGUES, H. – ALMEIDA F. – FIGUEIREDO, V. – LOPES, S. L. (2019): Tracking e-learning through published papers: A systematic review. Computers & Education, Volume 136, July 2019, pp. 87-98.

SANGRÀ, A. – VLACHOPOULOS, D. – CABRERA, N. (2012): Building an inclusive definition of elearning: An approach to the conceptual framework. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 13(2), 145-159.

SINGH, V. – THURMAN, A. (2019): How Many Ways Can We Define Online Learning? A Systematic Literature Review of Definitions of Online Learning (1988-2018). American Journal of Distance Education, 33:4, pp. 289-306.

TOTARA (2022): https://www.totaralearning.com, Letöltve: 2022.09.06.

##submission.downloads##

Megjelent

2022-12-24 — Frissítve ekkor: 2023-01-16

Verziók

Folyóirat szám

Rovat

A 2022-es MoodleMoot konferencia előadásai