Ez egy régi verzió, publikálva: 2022-12-24. Legfrissebb verzió elolvasása.

Moodle pluginok a digitális történetmesélés szolgálatában

Szerzők

  • Kubinger-Pillmann Judit Pannon Egyetem MFTK Digitális Módszertani Intézet

DOI:

https://doi.org/10.56665/PADIPE.2022.2.3

Kulcsszavak:

felsőoktatás, módszertan, távoktatás, Moodle plugin, digitális történetmesélés, higher education, methodology, distance learning, Moodle plugin, digital storytelling

Absztrakt

Mesélni mindnyájan szeretünk, a mesélés egy pár percre kimozdít bennünket a hétköznapok monoton
körforgásából. Mesélni mindannyian tudunk, de kérdés, hogy ismerjük-e azt a komplex tanítási-tanulási stratégiát,
amit digitális történetmesélésnek nevezünk.
A digitális történetmesélés egy olyan tanulást támogató tanulásszervezési stratégia, amely lehetővé teszi a tanulók
számára, hogy változatos munkaformában dolgozzanak fel egy-egy témakört. A módszer olyan elemekre épül,
amelyben a tanulók egy interaktív alkotó folyamaton mennek végig, ahol különböző fókuszpontok azonosíthatóak.
A megtalálni – elmesélni – megosztani jól azonosítható fázisaiban a Moodle mint tanulási környezet
funkcionalitásának változatosságával lehetővé teszi ezeknek az alkotó folyamatoknak a támogatását. Egyrészt
moduláris felépítésével, másrészt a különböző beépülő tevékenységmodulok segítségével oktatásmódszertani
szempontból jól tervezhető módon biztosítja a változatos munkaformát egyéni és csoportos munkaszervezési
módokon keresztül is. A Moodle pluginek megfelelő azonosításával és csoportosításával a kutatás, együttműködés,
kollaboráció fázisainak tudatosan tervezett tevékenységeit biztosíthatjuk a tanulók számára.
A Pannon Egyetemen külön kurzus foglalkozik ezzel a komplex módszerrel a távoktatási képzési formában is.
Távoktatási keretek között kérdésessé válik, hogy a módszer megismerését, elsajátítását és alkalmazását a Moodle
mely pluginjai támogatják leghatékonyabban.
Előadásomban rávilágítok arra, hogy a digitális történet megszületésének egyes szakaszaiban a Moodle mely
pluginja(i) segítik leginkább a történet formálódását. A távoktatásban ezeknek a kiegészítő funkcióknak igen nagy
szerepe lehet, hiszen az önálló tanulási folyamat csak akkor lehet hatékony, ha megfelelő feladattípusok,
tevékenységek támogatják azt. A különféle Moodle pluginokat tematizálni próbálom annak érdekében, hogy a
digitális történetmesélés módszerének távoktatásban történő elsajátítását még hatékonyabbá tehessük.

We all love to tell stories, telling stories takes us out of the monotonous cycle of everyday life for a few minutes.
We can all tell stories, but the question is whether we know the complex teaching-learning strategy we call digital
storytelling. Digital storytelling is a learning organization strategy that supports learning and enables students to
work on a topic in varied ways. The method is based on elements in which students go through an interactive
creative process where different focal points can be identified. In its identifiable phases of finding - telling –
sharing, Moodle as a learning environment enables the support of these creative processes with its diversity of
functionality. On the one hand, with its modular structure, and on the other hand with the help of various plug-in
activity modules, it ensures a varied work form in a well-planned way from the point of view of educational
methodology, both through individual and group work organization methods. By properly identifying and
grouping the Moodle plugins, we can provide the students with the consciously planned activities of the research,
cooperation and collaboration. At Pannon University, a separate course deals with this complex method also in the
form of distance education. In the context of distance education, it becomes questionable which Moodle plugins
support the learning, mastering and application of the method most effectively. In my presentation, I will highlight
which Moodle plugin(s) most effectively help shape the story at certain stages of the birth of the digital story. In
distance education, these additional functions can play a very important role, since the independent learning
process can only be effective if it is supported by appropriate types of tasks and activities. I am trying to thematize
the various Moodle plugins in order to make the learning of the digital storytelling method in distance education
even more effective.

Megjelent

2022-12-24

Verziók

Folyóirat szám

Rovat

A 2022-es MoodleMoot konferencia előadásai

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>