Development of digital teaching material with a value transfer approach
DOI:
https://doi.org/10.56665/PADIPE.2023.3Keywords:
alternative pedagogy, program on value transfer and skill development, German as a foreign language, digital competence, digital learning materialAbstract
Today's world raises many questions about what the 21 st century should look like, what form and institution would best suit students and teachers and students alike. Many reform or alternative pedagogies have sought to renew traditional education. One of them was József Zsolnai, who in the 1980 developed the Program on Values Transfer and Skills Development. The publication presents the main elements of the Program on Values Transfer and Skills Development and an online learning material based on the Program on Values Transfer and Skills Development.
The digital learning material was developed for the 4. class in the primary school, and within it for German as a foreign language, under the title "German celebrations during the school year". The work was tested by German language teachers and then evaluated by all of them on the basis of a questionnaire. The conclusions drawn from these are summarised in the reflection. The online learning material was designed to develop students' digital and foreign language competences with the Program on Values Transfer and Skills Development and for students to start exploring the possibilities of digital learning.
References
Csík Endre (1994): Zsolnai programok = Iskolakultúra, 10. sz. 31-38. p.
ÉKP Kerettanterv. Német nyelv. 4. évfolyam. (2013). Pápa, Értékközvetítő és Képességfejlesztő Program Országos Központja.
ÉKP kerettanterv (2013). Pápa, Értékközvetítő és Képességfejlesztő Program Országos Központja.
Eleni, Zoe (2020): LMS vs CMS: What’s the difference? https://www.talentlms.com/blog/a-comparison-between-lms-and-cms/
Freund Tamás(2008): Az önzés és az elmagányosodott ember. Koinóia, 15. évf. 12. sz. 1502-1507. p.
https://epa.oszk.hu/02500/02501/00020/pdf/EPA02501_Koinonia_2008_1491-1510.pdf Letöltés dátuma: 2023. 04. 06.
Hülber Lászla–Lévai Dóra–Ollé János (2015): Út az új generációs digitális tankönyvek megvalósításához =
Könyv és Nevelés, 17. évf. 1. sz. 67-89. p. Letöltés dátuma: 2023.04.07., forrás: https://folyoiratok.oh.gov.hu/konyv-es-neveles/ut-az-uj-generacios-digitalis-tankonyvek-megvalositasahoz
Jámbor Erzsébet–Márky Vilmos(2010): Értékközvetítő és Képességfejlesztő Program. 35-48. p. In. Balogh Klára–
Ciha Réka–Dávidné Csontos Hedvig et al: Pedagógiai rendszerek. Budapest, Educatio. https://docplayer.hu/1686974-
Osszegzes-az-osszegyujtott-komplex-pedagogiai-rendszer-tartalmu-jo-gyakorlatok-cimu-tanulmanyrol.html
Olláry-Knoll Ildikó (2016): Az Értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia innovatív törekvései és értékállósága = Iskolakultúra, 26 évf. 7-8. sz. 87-92, 94-96. p. http://misc.bibl.u-szeged.hu/45461/1/iskolakultura_2016_007_008.pdf Letöltés dátuma: 2023.04.06.
Zsolnai József az alkotó pedagógus (2011). Irodalmi Jelen https://www.irodalmijelen.hu/05242013-1418/zsolnai-jozsef-az-alkoto-pedagogus Letöltés dátuma: 2023.04.05.,
Zsolnai József (2002): Vesszőfutásom a pedagógiáért. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.
Zsolnai József (1996): A pedagógia új rendszere címszavakban. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.
Zsolnai József (1995): Az értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia. Budapest, ÉKP Központ, Holnap Kft., Tárogató Kiadó.
Zsolnai József (1995): Az értékközvetítő és képességfejlesztő program és pedagógia. Veszprém, Pannon Egyetem Zsolnai József Archívum.
Zsolnai József (1986). Egy gyakorlatközeli pedagógia. Budapest, Oktatáskutató Intézet.
Zsolnai József – Zsolnai László (1987): Mi a baj a pedagógiával? Budapest, Tankönyvkiadó.