Follow the flow 21!

Project work related to the financial topic week for pupils age 11-14 years Project

Authors

  • Szilvia Csikó Sárospatak Reformed College High School, General School and Student Dormitory , Sárospataki Református Kollégium Gimnáziuma,Általános Iskolája és Diákotthona

DOI:

https://doi.org/10.56665/PADIPE.2023.4

Keywords:

gamification, modern money management, gamified evaluation system, Fin Tech solutions, project work

Abstract

The central theme of the methodological idea is modern money management, focusing on the latest generation of digital finance, Fin Tech solutions. During the implementation of the project, I used the method of gamification, using the software called MotiMore, which can be used in a school environment. I decided this way because it supports the strengthening of students' motivation with its gamified assessment method, from primary school to university. The number in the title also indicates that the students could only complete their task if they used their learning abilities, which are so important in the 21st century, such as cooperation, knowledge building, confident use of ICT tools, selfregulation and problem solving. In fact, the students followed a learning path where they were able to explore a new area for them. The application of digital technology was a defining element of the developments, diverse project works were prepared, thus opening up the possibility of complex competency development embedded in the content. In the last stage, they prepared an essay or presentation about what they think could be the gold of the 21st century, i.e. what is a stable investment.
Finally, it was also discussed how artificial intelligence can be put to the service of modern money management.
With this in mind, the task is to design a robot, which also takes sustainable development into consideration.

References

Barbarics M. (2015): Iskolai értékelés gamification alapokon = Oktatás-Informatika, 7. évf. 43-58. p.

Burkáné Szolnoki Ágnes–Merényi Zsuzsanna–Székely Júlia: Küldetések a pénz világában. Tankönyv 7–8.

évfolyamos diákok számára. Budapest, Könyvtárellátó Nonprofit Kft.

Fromann, R. (2014): Gamification – Betekintés a netgeneráció-kompatibilis, játékos motivációk világába =

Oktatás-Informatika. 4. évf. 1. sz. 60-69. p.

Fromann Richárd–Damsa Andrei (2016): A gamifikáció (játékosítás) motivációs eszköztára az oktatásban =

Új Pedagógiai Szemle, 3-4.sz. https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-pedagogiai-szemle/a-gamifikacio-jatekositas-motivacios-eszkoztara-az-oktatasban Utolsó hozzáférés: 2023. 11. 17.

Juhász Valéria (2020): A gamifikáció mint eszközrendszer és motivációs módszer az oktatásban. In: Neveléstudomány, 2. sz. 37-51. p. DOI: https://doi.org/10.21549/NTNY.29.2020.2.3 https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/6689 Utolsó hozzáférés: 2023. 11. 17.

Kovács Tamás–Várallyai László (2018): Gamifikáció, avagy a játékosítás szerepe napjainkban. In: International Journal of Engineering and Management Sciences 3. évf. 3. sz. 171-180. p. DOI: 10.21791/IJEMS.2018.3.14 https://ojs.lib.unideb.hu/IJEMS/article/view/5043/4774 Utolsó hozzáférés: 2023. 11. 17.

Published

2024-01-05

Issue

Section

Jó gyakorlat