A 3D tervezés lehetőségei és jelentősége az oktatásban
DOI:
https://doi.org/10.56665/PADIPE.2023.4.3Kulcsszavak:
3D tervezés, 3D nyomtatás, oktatási technológia, interaktív tanulás, pedagógiai innovációAbsztrakt
AbsztraktAz oktatás területén folyamatosan változnak, fejlődnek az eszközök és módszerek, amelyek segítségével hatékonyabbá és interaktívabbá tehetjük a tanulási folyamatokat. Az egyik ilyen fejlesztési terület, amely sok szempont-ból ígéretes, a 3D tervezés és nyomtatás alkalmazása. A tanulmány célja, hogy betekintést nyújtson a 3D tervezésés nyomtatás lehetőségeibe az oktatásban. Bemutatom, hogyan befolyásolhatják ezek a technológiák az oktatásifolyamatot és a tanulók tanulási élményét, valamint hogyan segíthetnek a tanároknak és oktatóknak a jobb vizua-lizáció gyakorlati megtapasztalásában, átadásában. Konkrét példákkal fogom bemutatni az egyes korcsoportokhozilleszkedő feladatokat, amelyeket gondolatébresztőnek, inspirációnak szánok vállalkozó szellemű kollégáimnak.
Hivatkozások
Beke Éva (2020): Az Ipar 4.0 és az oktatás kapcsolata és kölcsönhatása. In: Műszaki Tudományos Közlemé-nyek vol. 13. (2020) 36–39. https://doi.org/10.33895/mtk-2020.13.03 (2024.04.25.)
Bocsárdi Gergő (2021): Mi is az a STEM? Hello robotika. https://www.hellorobotika.hu/mi-is-a-stem/(2024.04.25.)
Csehi Bálint–Bihari Zoltán (2021): FDM/FLM/FFF 3D nyomtatók típusainak összehasonlítása. Multidiszciplináris tudományok – Fiatal kutatók különszám, 11. kötet. (2021) 3 sz. pp. 64-69.https://doi.org/10.35925/j.multi.2021.3.8 (2024.04.25.)
Farkas Éva (2011): 3D modellezés – A modellezés „kicsit” másképp. Modellezés hírei. http://modellezes.net-work.hu/blog/modellezes-hirei/3-d-modellezes-a-modellezes-kicsit-maskepp (2024.04.25.)
Gajdács László–Szűcs Viktor Dániel (2020): A 3D-nyomtatás gyártástechnológiái, felhasználási területei,illetve az ebben rejlő potenciál. Repüléstudományi közlemények 32. évfolyam (2020) 1. szám 101–110.https://doi.org/10.32560/rk.2020.1.7 (2024.04.25.)
Horváth Ádám–Kurucz Attila (2017): A 3d nyomtatás története és jövőbeli kérdései. „Ifjúság, jövőképek”Kautz Gyula Emlékkonferencia. https://kgk.sze.hu/images/dokumentumok/kautzkiadvany2016/HorvathA_Ku-ruczA.pdf (2024.04.25.)
Komló Csaba (2021): 3D eszközök az oktatásban. Agria Média 2020. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Lí-ceum Kiadó. pp. 342-360. https://doi.org/10.17048/AM.2020.342 (2024.04.25.)
Sudár Fanni (2021): A 3D nyomtatás hatása a művészetre. Pécsi mérnök blogoldal. https://pecsimernok.hu/a-3d-nyomtatas-hatasa-a-muveszetre/ (2024.04.25.)
Zakhar Gábor (2021): 3D nyomtatás fejlődése, jelene és jövője. Computer and Learning Vol. 4. No. 1.(2021.) 29-38. oldal http://jcal.eu/article/view/40/27 (2024.04.25.)
sz.n. (2017) Minek egy 3D nyomtató az iskolába? Digitális FABrikáló műhely. https://arsuli.word-press.com/2017/06/06/minek-a-3d-nyomtato/ (2024.04.25.)
Felhasznált weboldalak:
https://craftbot.com/casestudies/MakersRedBox
https://formlabs.com/eu/blog/what-is-selective-laser-sintering/
https://makecode.microbit.org/
https://makersredbox.com/hu/tananyagok/city-of-the-future/