Felsőoktatás és óvoda együttműködése a Digitális Témahéten

Szerzők

  • Kubinger-Pillmann Judit Pannon Egyetem HTK Neveléstudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.56665/PADIPE.2024.1-2.8

Kulcsszavak:

digitális kompetenciafejlesztés, kreativitás, unplugged kódolás, színek, formák, érzelmek

Absztrakt

Egy különleges projekt egyetem és óvoda között, ahol célul tűztük ki, hogy az óvodás korosztály számára érthetővé tegyük a mesterséges intelligencia fogalmát. Ehhez egy saját készítésű robot volt segítségünkre. A robot tudásának formálódását az óvodások napról napra követhették, hiszen ők tanították az eszközt. Játékos formában komplex módon fejlesztettük az óvodások digitális kompetenciáját, miközben többek között a matematikai, a környezeti, az anyanyelvi kompetenciaterületeket is alakítottuk. A projekt során együtt dolgozott egyetemi mentor, óvodapedagógus és óvodapedagógus hallgató.

Letöltések

Megjelent

2025-01-28

Folyóirat szám

Rovat

Jó gyakorlat

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>